Aktuální informace k ukončení II. pilíře

K ukončení důchodového spoření dojde v průběhu roku 2016 na základě schváleného zákona o ukončení důchodového spoření.

Nejpozději do 30. 9. písemně informujte PSČP o Vámi zvoleném způsobu výplaty úspor ze své smlouvy.

Vaše úspory na smlouvě mohou být vyplaceny třemi následujícími způsoby:

1. Převodem na smlouvu o Doplňkovém penzijním spoření nebo Penzijním připojištění se státním příspěvkem.

Jak postupovat?

  • Využijte formulář, který je ke stažení zde
  • Vyplňte své kontaktní údaje.
  • Označte křížkem Vklad na vlastní smlouvu u PSČP, případně vyplňte pole pro navýšení příspěvku v DPS.
  • Doplňte datum podpisu a podepište.
  • Formulář zašlete co nejdříve na naši adresu.

Peníze můžete vložit také na novou smlouvu dětského penzijního spoření. Více informací o tomto produktu naleznete ZDE

V případě zájmu o uzavření smlouvy dětského penzijního spoření využijte možnost sjednání on-line nebo navštivte jakoukoliv naši pobočku.

2. Převodem na jakýkoliv Vámi zvolený účet, např. i spořicího nebo investičního produktu. Peníze je možné vyplatit i na účet v zahraničí.

3. Poštovní poukázkou na adresu v ČR.

V případě, že zvolíte způsob výplaty č. 2 nebo 3, postupujte prosím následovně:

  • Vyplňte formulář, který je ke stažení zde.
  • Na formuláři nechte úředně ověřit podpis na poště, obecním úřadě nebo u notáře. Pokud se jedná o převod na smlouvu u PSČP nebo do produktů Generali CEE Holdingu, úředně ověřený podpis není třeba.
  • Formulář zašlete co nejdříve na naši adresu.

Upozornění: Pokud do 30. 09. 2016 neoznámíte PSČP Vámi zvolený způsob výplaty, budou Vaše úspory odeslány na účet místně příslušného Finančního úřadu, kde následně požádáte o jejich výplatu.

Doplňující informace:

  • Výplata úspor je podle zákona možná v období od 15. 10. 2016 do 31. 12. 2016.
  • Vaše vyplacené prostředky můžete podle zákona použít na zpětné doplacení pojistného na důchodové pojištění (státní důchod) za dobu Vaší účasti na důchodovém spoření.
  • PSČP má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s převodem na účet v zahraničí nebo při výplatě poštovní poukázkou.
  • Z důvodu ochrany Vašich úspor budou nejpozději do 1. 7. 2016 veškeré Vaše prostředky investovány pouze do vkladů u regulovaných bank. 

V případě jakýchkoliv dotazů jsme pro Vás k dispozici na naší klientské lince 261 149 111